OP Kevytyrittäjä ottaa käyttöön Suomi.fi-valtuudet

OP Kevytyrittäjä -palveluun tulee muutoksia viranomaisten järjestelmien uudistumisen myötä. Pyydämmekin kaikilta käyttäjiltämme Suomi.fi-valtuudet yrityksesi veroasioiden hoitoa varten 6.1.2019 mennessä alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Miksi valtuudet tarvitaan?

Tarvitsemme Sinulta Suomi.fi -valtuudet, jotta voimme jatkossakin hoitaa ennakkoverojen maksut puolestasi

OP Kevytyrittäjä -palvelun käyttämä ennakon täydennysmaksu on poistunut käytöstä 31.10.2018 ja Verohallinto on korvannut sen lisäennakolla. Lisäennakon maksaminen on uusi ominaisuus ja edellyttää Suomi.fi-valtuuksien käyttöä.

Voit lakkauttaa valtuudet, jos lopetat palvelumme käytön.

Mitä käy, jos en anna valtuuksia?

Jos et anna valtuuksia, emme voi maksaa lokakuusta eteenpäin kertyneitä ennakoita verottajalle, jolloin ne palautuvat tilillesi ja sinun tulee tarvittaessa itse hoitaa lisäennakon hakeminen sekä maksaminen. Muihin OP Kevytyrittäjän tekemiin ilmoituksiin ja maksuihin tällä ei ole vaikutusta.

Lisäennakon vähimmäisraja

Lisäennakkoa maksetaan, jos ennakkoveroja on kertynyt vähintään 170 euroa. Jos kertymä on alle 170 euroa, siirretään summa automaattisesti tilillesi.

Näin valtuutat OP Kevytyrittäjä -palvelun hoitamaan yrityksesi veroasioita Suomi.fi-palvelussa.

Valtuuksien myöntäminen vie sinulta muutaman minuutin. Tarvitset tätä varten verkkopankkitunnuksesi joilla voit tunnistautua palveluu. Avaa ensin Suomi.fi etusivu ja seuraa alla olevia ohjeita.

1. Klikkaa sivun ylävalikosta ”Tunnistaudu” -nappia.

2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi

3. Tunnistautumisen jälkeen palaat automaattisesti Suomi.fi-etusivulle

Klikkaa sivun keskeltä linkkiä ”Siirry valtuuksiin”.

4. Sivun auettua, klikkaa sivun oikeasta reunasta ”Asioi yrityksen puolesta”

Tämä on erittäin tärkeä vaihe jolla varmistat että myönnät valtuuden yrityksesi asioinnin puolesta.

5. Klikkaa ”Valitse” oman y-tunnuksen kohdalta listassa

Valintasi muuttuu oranssin väriseksi kun olet klikannut nappia.

6. Klikkaa ”Vahvista ja jatka asiointipalveluun”

7. Vahvistuksen jälkeen klikkaa sivun oikealta reunalta löytyvästä ”Anna valtuus” -napista

8. Valitse valtuuden tyypiksi ”Asiointivaltuus”

Valinnan jälkeen jatka eteenpäin klikkaamalla “Seuraava”.

9. Lisää valtuuden osapuolet

Klikkaa “Lisää yritys” -nappia, jonka jälkeen kirjoita aukeavaan hakukenttään yrityksen nimeksi “Pivo Wallet Oy” ja valitse kyseinen yritys listasta. Jatka eteenpäin painamalla “Seuraava”.

10. Valitse valtuutusasioista “Veroasioiden hoito” ja klikkaa “Seuraava”.

11. Valitse valtuuden voimassaoloaika ja klikkaa “Seuraava”

Valitsemasi voimassaoloaika määrittää sen ajanjakson millä palvelumme voi hoitaa yrityksesi veroasioita kuten veroilmoituksia. Suosittelemme valitsemaan ajaksi 5 vuotta, voit myös valita lyhyemmän tai pidemmän ajanjakson.

Sinun tulee kuitenkin huolehtia että valtuus on voimassa aina sinä aikana kun olet palvelun käyttäjä. Voit myöhemmin tarvittaessa palata Suomi.fi-palveluun muokkaamaan tai poistamaan antamaasi valtuutta.

12. Vahvista valtuutus

Tarkista että antamasi tiedot ovat oikein. “Valtuuttaja” -kohdassa tulee näkyä sinun y-tunnuksesi, eikä henkilötunnuksesi. Jos kohdassa näkyy henkilötunnuksesi, et ole suorittanut kohtaa 4. -ohjeissa. Tässä tapauksessa aloita valtuutuksien antaminen alusta ohjeiden mukaisesti.

Jos tiedot ovat oikein, vahvista valtuutus “Vahvista” -napista.

Tämän jälkeen palaat “Valtuutus” -etusivulle ja saat ilmoituksen onnistuneesta valtuutuksesta. Antamasi valtuutus näkyy myös “Annetut valtuudet” -osiossa.

Voit nyt kirjautua ulos Suomi.fi -palvelusta oikeasta yläkulmasta löytyvästä napista.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?