Voit lähettää asiakkaallesi muistutuslaskun kolmen arkipäivän kuluttua eräpäivästä. Muistutuslaskun saat lähetettyä "tapahtumat" -sivulta myöhästyneen laskun kohdalta. Tarkista aina ennen muistutuslaskua asiakkaaltasi, onko lasku maksettu.

Asiakas kertoo maksaneensa laskun, mutta en ole saanut tilitystä

Ole heti yhteydessä asiakaspalveluumme jos huomaat, ettei tilillesi ole saapunut maksua vaikka asiakkaasi on maksanut laskun. 

  • Jos lasku on maksettu ilman viitenumeroa, niin voimme yhdistää sen laskullesi kun ilmoitat meille mikä laskunumero on kyseessä. Ilman viitenumeroa maksettu lasku saapuu aina asiakasvaratilillemme, mutta se ei yhdisty suoraan laskullesi. 
  • Tilanteesta riippuen saatamme tarvita asiakkaaltasi maksutietoja. Jotta voimme selvittää asian mahdollisimman nopeasti, lähetä meille asiakkaasi antama maksutosite. Verkkopankin maksutapahtumasta ladattavasta kuitista pystymme tarkistamaan tarvittavat tiedot.

Ota huomioon, että ilman viitettä tai väärällä viitenumerolla tehdyissä maksuissa on normaalia pidemmät käsittelyajat. Siksi asiakasta kannattaa aina muistuttaa viitteen käytöstä.

Löysitkö etsimäsi vastauksen?